ICC Danmark

ICC-Marketing som ny global standard

Den 23. og 24. august 2017 deltog ICC i det fjerde Asiatiske Stillehavsøkonomiske Samarbejdsnetværk (APEC). Formålet med mødet var at udvikle internationale reklamestandarder, som vil skabe mulighed for, at små- og mellemstore virksomheder verden over bedre kan indgå i internationalhandel.

ICC deltog i reklamemødet den 23. og 24. august med henblik på etablering og tilpasning af reklamestandarder og for at gøre det lettere for mindre og mellemstore virksomheder at begå sig i international handel. På APEC-mødet var vigtige deltagere fra regeringer og reklamebranchen fra APEC-økonomier samlet for at fremme APEC-økonomiers reklamestandarder og udvikling (Læs mere om). 

På APEC-konferencen gæstede en række talere fra både internationale og nationale reguleringsorganisationer samt store private virksomheder, som delte deres erfaring og ekspertise i implementering af ​​reklamestandarder. Raelene Martin, projektleder for ICC-kommissionen for markedsføring og reklame deltog i mødet for tilpasningen af reklamestandarder og industristandarder, da det via selvregulering har klare fordele.

Central ICC mission
ICC understregede reklamens vigtige rolle som drivkraft for økonomisk vækst og fordelene ved at tilpasse reklamestandarder for små- og mellemstore virksomheder. Det er en klar ICC mission at fremme og tilpasse reklamestandarder, da det vil nedbryde barrierer i international handel og herved gøre samhandel lettere.

Raelene Martin, projektleder for ICC-Kommissionen udtaler: “ICC-kommission for markedsføring og reklame er forpligtet til at samarbejde med industrien og andre vigtige interessenter for at hjælpe med at fremme fordelene ved at reklamere for selvregulering og tilpasning af reklamestandarder på internationalt plan.” Raelene Martin pointerer, at målet med ICCs marketing som ny global standard er at skabe større offentlig tillid til markedsføring og reklame inden for APEC-økonomierne. Det er essentielt at skabe bedre mulighed for, at små- og mellemstore virksomheder kan interagere i internationalhandel med samme standard og høj reklamekvalitet.  ICC’s reklameretningslinjer er udviklet af ICC’s Kommission for Marketing og Reklame. ICC’s reklameretningslinjer har fungeret som fundamental byggesten rundt om i verden og er en global reklamebasis for økonomier, der udvikler reklameprincipper. ICC’s reklameretningslinjer er anerkendt til marketing- og reklamebranchen for dets tilpasningsevne til lokale markeds- og politiske forhold. Læs mere om ICC’s reklameretningslinjer (Læs mere om). 

 

Flere nyheder

ICC’s faste observatør ved FN stopper

Louise Kantrow stopper som konsulent og fast observatør ved FN for ICC. Det blev meddelt på ICC’s Knowledge Sharing Sessions i Paris den 14. november. Louise Kantrow har i løbet af de sidste ti år […]

Læs mere
ICC udgiver nye procedurer for voldgiftsdomstol

ICC’s nye voldgiftsregler trådte i kraft 1. marts 2017. Voldgiftsreglernes procedurer gælder for alle voldgiftskrav, der fremsættes i henhold til ICC-reglerne. Den forenklede procedure gælder for alle voldgiftskrav, der er fremsat i henhold til ICC-reglerne, […]

Læs mere