ICC Danmark

ICC-Marketing som ny global standard

Den 23. og 24. august 2017 deltog ICC i det fjerde Asiatiske Stillehavsøkonomiske Samarbejdsnetværk (APEC). Formålet med mødet var at udvikle internationale reklamestandarder, som vil skabe mulighed for, at små- og mellemstore virksomheder verden over bedre kan indgå i internationalhandel.

ICC deltog i reklamemødet den 23. og 24. august med henblik på etablering og tilpasning af reklamestandarder og for at gøre det lettere for mindre og mellemstore virksomheder at begå sig i international handel. På APEC-mødet var vigtige deltagere fra regeringer og reklamebranchen fra APEC-økonomier samlet for at fremme APEC-økonomiers reklamestandarder og udvikling (Læs mere om). 

På APEC-konferencen gæstede en række talere fra både internationale og nationale reguleringsorganisationer samt store private virksomheder, som delte deres erfaring og ekspertise i implementering af ​​reklamestandarder. Raelene Martin, projektleder for ICC-kommissionen for markedsføring og reklame deltog i mødet for tilpasningen af reklamestandarder og industristandarder, da det via selvregulering har klare fordele.

Central ICC mission
ICC understregede reklamens vigtige rolle som drivkraft for økonomisk vækst og fordelene ved at tilpasse reklamestandarder for små- og mellemstore virksomheder. Det er en klar ICC mission at fremme og tilpasse reklamestandarder, da det vil nedbryde barrierer i international handel og herved gøre samhandel lettere.

Raelene Martin, projektleder for ICC-Kommissionen udtaler: “ICC-kommission for markedsføring og reklame er forpligtet til at samarbejde med industrien og andre vigtige interessenter for at hjælpe med at fremme fordelene ved at reklamere for selvregulering og tilpasning af reklamestandarder på internationalt plan.” Raelene Martin pointerer, at målet med ICCs marketing som ny global standard er at skabe større offentlig tillid til markedsføring og reklame inden for APEC-økonomierne. Det er essentielt at skabe bedre mulighed for, at små- og mellemstore virksomheder kan interagere i internationalhandel med samme standard og høj reklamekvalitet.  ICC’s reklameretningslinjer er udviklet af ICC’s Kommission for Marketing og Reklame. ICC’s reklameretningslinjer har fungeret som fundamental byggesten rundt om i verden og er en global reklamebasis for økonomier, der udvikler reklameprincipper. ICC’s reklameretningslinjer er anerkendt til marketing- og reklamebranchen for dets tilpasningsevne til lokale markeds- og politiske forhold. Læs mere om ICC’s reklameretningslinjer (Læs mere om). 

 

Flere nyheder

Ny generalsekretær for ICC Danmark

Brian Mikkelsen erstatter Jens Klarskov på posten som generalsekretær for ICC Danmark. Det sker samtidig med at Brian Mikkelsen tiltræder som administrerende direktør i Dansk Erhverv. Brian er tidligere justits-, erhvervs og kulturminister samt tidligere […]

Læs mere
ICC’s nye formand er Paul Polman

Paul Polman, administrerende direktør for Unilever, er blevet valgt som formand for ICC ved World Council i Paris den 21. juni. Ambitioner om bæredygtigt erhverv Polman har været leder af Unilever siden 2009. Hr. Polman […]

Læs mere
Virksomheder kæmper for at nedbryde plastforurening

ICC markerede World Environment Day ved at fremhæve innovative virksomheder rundt omkring i verden, der forpligter sig til at nedbryde plastforurening. FN’s World Environment Day Hvert år den 5. juni afholdes FN’s World Environment Day. […]

Læs mere
ICC Voldgiftsinstitution er den mest foretrukne i verden

ICC Internationale Voldgiftsdomstol er igen blevet anerkendt som den mest foretrukne voldgiftsinstitution i hele verden ifølge en større international voldgiftsundersøgelse. Undersøgelsen blev udført af International Arbitration School, Queen Mary University of London (QMUL) i samarbejde […]

Læs mere